جمعه ۲ شهریور ۱۴۰۳ |۱۷ صفر ۱۴۴۶ | Aug 23, 2024
امام جمعه خارگ

حوزه/ امام جمعه جزیره خارگ گفت: شهیدان رجایی و باهنر چنان مخلصانه خدمت کردند که در حافظه ملت ایران ماندگار شدند تا آنجا که مردم برای توصیف سیدالشهدا(ع) خدمت شهید رئیسی عزیز وی را رجایی دوم نامیدند و دوباره خدمت بی منت را احیا کردند، ادبیاتی که از اساسی‌ترین گفتمان‌های انقلاب اسلامی است و اگر نام رجاییها و با هنرها و رئیسی‌ها زنده است یعنی ارزش‌های یک جامعه زنده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بوشهر، حجت الاسلام محمود کارگر امام جمعه جزیره خارگ در خطبه‌های نماز جمعه این شهر با تبریک هفته دولت و گرامی داشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر و شهید رئیسی و همراهان شهیدش اظهار داشت: گاهی انسان با عمل خالصانه و زبان شکرگزار خداوند است و گاهی این شکرگزاری از ناحیه پروردگار است.

وی افزود: خدای متعال از بندگانی که با اخلاص کار کردند و همه‌ی سرمایه‌ی خودشان را میدان آوردند شکرگزاری می‌کند. یکی از بخش‌های شکرگزاری این است که نام نیک در سال‌های متمادی برای دولت ها باقی می‌ماند.

حجت الاسلام کارگر بیان داشت: اگر نام رجایی ها و باهنرها و رئیسی ها زنده است یعنی ارزش های یک جامعه زنده است.

امام جمعه جزیره خارگ ابراز داشت: شهید رجایی حدود یک سال نخست‌وزیر و حدود یک ماه رئیس‌جمهور بود، اما به همراه شهید باهنر، چنان مخلصانه خدمت کرد، که در حافظه ملت ایران، ماندگار شد؛ تا آنجا که مردم برای توصیف سیدالشهداء خدمت، شهید رئیسی عزیز، وی را رجایی دوم نامیدند. چون شهید رئیسی چهار دهه پس از شهادت شهیدان رجایی و باهنر، دوباره ادبیات ناب خدمت بی‌منت را احیاء کرد؛ ادبیاتی که از اساسی‌ترین گفتمان‌های انقلاب اسلامی است و مردم این ادبیات را از شهید رجایی به خوبی به یاد داشتند.

حجت الاسلام کارگر ابراز داشت: مردم در دوران انقلاب اسلامی روسای دولت متعددی را دیده اند که همه ماندگار شده اند اما برخی ها در منفور بودن و برخی ها محبوب بودن ماندگار شده اند.

امام جمعه جزیره خارگ با اشاره به شروع به کار دولت چهاردهم و رای اعتماد مجلس به وزیران گفت: رای زیر ۲۰۰ نفر به چهار وزیر دارای پیام های مهمی است که هم وزرای مذکور و هم دولت محترم باید به آن توجه داشته باشند، رییس جمهور اگر چه در معرفی اعضای کابینه از سلایق مختلف گام مثبتی برداشتند اما به خوبی می دانند که مجلس نیز به این گام مثبت پاسخ مثبت داد و به وظیفه خود در تعامل و وفاق با دولت عمل کرد و این یعنی حل مسائل کشور به ویژه در حوزه اقتصادی سرعت پیدا کند.

حجت‌الاسلام کارگر ابراز داشت: اگرچه رییس جمهور بارها از موافقت رهبرانقلاب با برخی اعضای دولت نام بردند اما هم ایشان و همه ما به خوبی می دانیم که این دولت، دولت چهاردهم و کابینه دکتر پزشکیان است و طبعا ایشان و اعضای دولت باید پاسخگوی عملکردهایشان باشند.

وی اظهار داشت: منطق مواجهه رهبری با قوای سه گانه مشخص است و هر جایی کاری ناقص یا نادرست انجام دهند، رهبری ورود پیدا می کند و تذکر می دهد و با مردم در میان می گذارد. معاون اول رییس جمهور در سخنرانی اخیرشان به نکته درستی اشاره کردند و آن اینکه دولت هم اقتدار دارد و هم اختیار. بنابراین شعار دولت وفاق باید از این پس ما می توانیم باشد.دوره نمی شود و نمی توانیم و نگذاشتند سپری شده است.

امام جمعه جزیره خارگ در پایان از عموم مردم جهت حضور فعال در مراسمات دهه آخر صفر به ویژه اجتماع بزرگ عزاداران اربعین دعوت کرد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha